Adult education from a psychological perspective
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Gurba A. (2012), Psychologiczne i organizacyjne determinanty procesu zarządzania w środowisku pracy, WSZ Edukacja, Wrocław, 64, pp. 120–122.
Gurba A., Piechota R. (2015), Psychologiczne Aspekty Procesu Dydaktycznego – Pracy Umysłowej Studentów, “Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., Oeconomica”, 319(79)2.
Karney J.E. (2007), Psychopedagogika pracy. Wybrane zagadnienia z psychologii i ped-agogiki pracy, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa.
Knowles M.S. (1972), Modern Practice of Adult Education. Andragogy versus Pedagogy, Association Press, Nowy Jork.
Knowles M.S., Holton E.F. Swanson R.A. (2009), Edukacja dorosłych, PWN, War-szawa.
Lubrańska A. (2014), Edukacja dorosłych w aspekcie rozwoju zawodowego i realiów współczesnego rynku pracy, “Edukacja Dorosłych”, 2, pp. 213-225.
Munro J. (2003), The influence of student learning characteristics on progress through the extended essay: A component of the International Baccalaureate Diploma programme, “Journal of Research in International Education”, 2, 1, pp. 5-24.
Nawrat D. (2013), Edukacja dorosłych w środowisku pracy: symulatory i inhibitory, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, tom XIV, pp. 145–162.
Nevid JS. (2013), Psychology: Concepts and Applications. Wadsworth Cengage Learn-ing, Belmont, CA.
Reykowski J. (1997), Z zagadnień psychologii motywacji, PZWS, Warszawa.
Smith, R.M. (1982), Learning how to learn: applied learning theory for Adults, Pearson Prentice Hall, New Jersey.
Wygotski L.S. (1971), Wybrane prace psychologiczne, PWN, Warszawa.
Zapis z Deklaracji Hamburskiej – CONFINTEA 1997 (2001), [in:] Klimowicz G., Socrates Grundtvig. Kształcenie dorosłych i inne ścieżki edukacyjne, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji - Agencja Narodowa Programu Socrates, Warszawa.
Zimbardo P.G., Johnson R. L., McCann V. (2010), Psychologia. Kluczowe koncepcje.,T. 3. PWN, Warszawa.
Internet sources:
Munro J., Motivating learning: Why do we learn?, https://students.education.unimelb.edu.au/selage/pub/readings/psyexlearn/PELmotivation.pdf (accessed 2019).
Neuroandragogika w edukacji dorosłych zagrożonych wykluczeniem. Materiały dla nauczycieli i edukatorów osób dorosłych. Projekt: „Neuroandragogika przeciw wykluczeniu” Numer: 2017-1-PL01-KA204-038442; http://www.neuroandragogy.eu/wp-content/uploads/2018/10/neuro_io2_pl_lekki.pdf (accessed 2019)
Okrój I., Przystosuj się – ucz się ustawicznie, http://wiadomosci.polska.pl/specdlapolski/article.htm?id=185718, (accessed 2018-05-13).
DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.3408264
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2019 © The Author(s)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Journal of Education, Health and Sport formerly Journal of Health Sciences
Declaration on the original version.
Editors indicates that the main version of the magazine is to issue a "electronic".
The journal has had 5 points in Ministry of Science and Higher Education parametric evaluation. § 8. 2) and § 12. 1. 2) 22.02.2019.
1223 Journal of Education, Health and Sport eISSN 2391-8306 7
ISSN 2391-8306 formerly ISSN: 1429-9623 / 2300-665X
Archives 2011 - 2014
PBN 2011 - 2014
https://pbn.nauka.gov.pl/sedno-webapp/search?search&searchCategory=WORK&filter.inJournal=36616
POL-index 2011 - 2014
https://pbn.nauka.gov.pl/polindex-webapp/browse/journal/journal-32a319c5-a850-4f44-ba70-1418a6087655
BASE 2011 - 2014
http://elibrary.ru/contents.asp?titleid=37467
http://journal.rsw.edu.pl/index.php/JHS/issue/archive
Indexed in Bases, Bazy indeksacyjne: ERIH Plus, Worldcat, PBN/POL-Index, ICI Journals Master List, Directory of Open Access Journals (DOAJ), ZBD, Ulrich's periodicals, Google Scholar, Polska Bibliografia Lekarska
US NLM = 101679844
101679844 - NLM Catalog Result - NCBI
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/nlmcatalog/101679844
Find a library that holds this journal: http://worldcat.org/issn/23918306
Journal Language(s): English
PBN Poland
https://pbn.nauka.gov.pl/sedno-webapp/journals/49068
POL-index
https://pbn.nauka.gov.pl/polindex-webapp/browse/journal/journal-c39c8169-88d2-45db-9e7f-d948ce9981c4
BASE
Redaction, Publisher and Editorial Office
Instytut Kultury Fizycznej Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Institute of Physical Education Kazimierz Wielki University in Bydgoszcz, Poland 85-091 Bydgoszcz ul. Sportowa 2 www.ukw.edu.pl Copyright by Instytut Kultury Fizycznej UKW w Bydgoszczy http://ojs.ukw.edu.pl/index.php/johs Open Access ISSN 2391-8306 formerly ISSN: 1429-9623 / 2300-665X
The journal has been approved for inclusion in ERIH PLUS.
The ERIH PLUS listing of the journal is available at https://dbh.nsd.uib.no/publiseringskanaler/erihplus/periodical/info?id=485984
SIC Science citation index (calculated on the basis of TCI and Page Rank) 0
Russian Impact factor 0.16
Indexed in Index Copernicus Journals Master List.
http://journals.indexcopernicus.com/Journal+of+Education+Health+and+Sport,p24782242,3.html
ICV 2018 = 95.95 ICV 2017 = 91.30 ICV 2016 = 84.69 ICV 2015 = 93.34 ICV 2014 = 89.51 Standardized Value: 8.27 ICV 2013: 7.32 ICV 2012: 6.41 ICV 2011: 5.48
The InfoBase Index IBI Factor for the year 2015 is 3.56 in InfoBase Index.com.
Website: www.infobaseindex.com
Universal Impact Factor 1.78 for year 2012. (http://www.uifactor.org/AppliedJournals.aspx)
Indexed in Polish Scholarly Bibliography (PBN) (PBN Polska Bibliografia Naukowa) (https://pbn.nauka.gov.pl/journals/36616)
is a portal of the Polish Ministry of Science and Higher Education, collecting information on publications of Polish scientists and on Polish and foreign scholarly journals. Polish Scholarly Bibliograhpy is a part of POL-on - System of Information on Higher Education. It is operated by the Interdisciplinary Centre for Mathematical and Computational Modelling, University of Warsaw.
Indexed in Russian Sciences Index Российский индекс научного цитирования (РИНЦ) http://elibrary.ru/contents.asp?titleid=37467
Indexed in Arianta Polish scientific and professional electronic journals Aneta Drabek i Arkadiusz Pulikowski
(http://www1.bg.us.edu.pl/bazy/czasopisma/czasop_full.asp?id=3595)